dieta pudelkowa

Dieta pudełkowa – chudniemy na wiosnę.

Zimą zaczynamy myśleć o letniej formie. To właśnie wtedy zdajemy sobie sprawę, że nie wystarczy wyłącznie większa dawka codziennego ruchu. Szczupła sylwetka na wiosnę to wynik regularnego uprawiania sportu i niskokalorycznej diety. Warto zwiększyć wysiłek energetyczny poprzez regularne ćwiczenia w domowym zaciszu lub poprzez intensywny wysiłek w klubie sportowym. Jednak aktywność fizyczna to nie wszystko. Trzeba nauczyć się jeść mniej kalorycznie. Jak to zrobić, gdy jest zimno i czujemy ochotę na treściwe posiłki? Podpowiadamy sposoby na przygotowanie zdrowych przekąsek oraz pełnych smaku niskokalorycznych posiłków. Dieta pudełkowa – z nami to będzie proste!

Dieta pudełkowa to zbilansowane posiłki

Zacznijmy od głównych posiłków. Warzywa, mięso, ryby warto jest gotować na parze. Smak tak przyrządzonych produktów, zwłaszcza warzyw, jest wyborny! Do tego przygotowanie posiłków odbywa się bez tłuszczu, bez straty witamin i minerałów. Warto sięgnąć po garnki do gotowania na parze lub nowoczesne parowary. Możemy w nich przygotować jednocześnie kilka składników tak, by móc je zaserwować w tym samym czasie. Przygotowane w ten sposób składniki będą także podstawą do przygotowania posiłków na wynos – dieta pudełkowa to pewny sposób na redukcję wagi.

 

Garnek do gotowania na parze           Parowar

 

Zdrowe przekąski to podstawa wytrwania w rygorze diety. Tylko od nas zależy, jak smaczne będzie to, co będziemy co dzień jeść. W wypadku samodzielnie przygotowanych przekąsek mamy pewność, że nie zawierają szkodliwych substancji: barwników, konserwantów i innych składników, które nie sprzyjają zdrowemu stylowi życia. Do tego mamy wpływ na smak jedzenia co pozwoli na mniejsze zużycie cukru lub wprowadzenia jego zdrowszych zamienników, takich jak np.: miód.

Szczupła sylwetka na wiosnę

Zacznijmy od jogurtów. Nowoczesna jogurtownica to siedem porcji zdrowego nabiału, w ekologicznych słoiczkach. Taki pojemnik można zabrać ze sobą do pracy, na trening czy dać dziecku do szkoły. Tanio i z dbałością o stan planety. Z każdą porcją domowego jogurtu ograniczamy zużycie plastikowych kubeczków jednorazowych. To się powinno spodobać nie tylko miłośnikom stylu eko!

 

Jogurtownica

 

Do picia najzdrowsze i najmniej kaloryczne będą świeżo wyciskane soki lub gęste, kremowe smoothie. Sok najlepiej jest przygotować w wolnoobrotowej sokowirówce. Łatwo się w niej przyrządza napoje, straty cennych substancji odżywczych są w niej najmniejsze a smak soku… jest wyjątkowy. To prawdziwa bomba witaminowa.

Smoothie – modne koktajle

Z kolei smoothie, czyli gęste koktajle ze zmiksowanych owoców i warzyw to sposób na nieco bardziej sycącą przekąskę . Ma on tę przewagę nad sokami, że zawiera więcej roślinnego błonnika. Dodatkowo można je wzbogacić o składniki typu jogurt naturalny, mleko, otręby, zmielone orzechy, zioła, miód i inne zdrowe składniki. Latem z dodatkiem zmiksowanego lodu wspaniale chłodzą a są zdecydowanie mniej kaloryczne niż lody. Przygotowanie gęstego smoothie jest dziecinnie proste, zwłaszcza, że wiele modeli urządzeń blendujących ma w zestawie kubki, które bezpośrednio po przyrządzeniu można szczelnie zamknąć i zabrać pyszny koktajl ze sobą.

 

   Smoothie                            Blender kielichowy                                 Blender

 

 

A co z posiłkami w ciągu dnia? Co przygotować, by nie być głodnym a jeść zdrowo i niskokalorycznie? Dobór menu zależy od nas. Można się zasugerować modnymi dietami takimi jak popularną obecnie dieta pudełkowa. To sposób na wartościowy posiłek w ciągu dnia. Pamiętajmy jednak, o kilku ważnych zasadach. Wiele witamin wchłania się w obecności tłuszczu. Warto zatem tak komponować posiłki, by składniki wzajemnie się uzupełniały. Niskokaloryczny sok można „zagryźć” kilkoma orzechami, zawierającymi cenny i zdrowy tłuszcz. Świeża sałatka z sezonowych warzyw powinna być doprawiona dressingiem na bazie zdrowej oliwy lub innego wartościowego tłuszczu. Słodkości to nie tylko gotowe słodycze czy ciasta. Ulubiony słodki smak odnajdziemy  w suszonych owocach, miodzie, orzechach w miodzie a nawet w ciemnej czekoladzie. To dozwolone, w rozsądnych ilościach produkty, które zaspokoją nasz apetyt.

 

     Sokowirówka wolnoobrotowa                                                Sokowirówka z blenderem

 

Twójpasaż.pl trzyma kciuki za wszystkich walczących o piękną sylwetkę i zdrowie. Razem budujemy formę!

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *