Jak skutecznie ograniczyć spożywanie soli?

Spożywanie soli w nadmiernych ilościach może prowadzić do wielu negatywnych skutków. Nie tylko sprzyja otyłości, ale też zwiększa szanse na osteoporozę, udar mózgu, nadciśnienie tętnicze i zawał serca. Warto więc rozważyć decyzję o zdrowszym odżywianiu. Ale jak w takim razie ograniczyć spożywanie soli, a przede wszystkim – jak zrobić to skutecznie?

Czym zastąpić sól kuchenną?

Dlaczego tak chętnie sięgamy po sól? Wiele osób uważa, że bez niej potrawy są mdłe. Nie wszyscy wiedzą, że zamiast soli można z powodzeniem używać innych przypraw, takich jak świeże lub suszone zioła. Nie chodzi tu tylko o zamiennik soli. Dodanie do posiłków ziół i przypraw wyrazistych w smaku, pozwoli na ograniczenie słonych dodatków.

 

Inne podejście do tematu

Każdy produkt ma swój specyficzny smak. Czy pamiętasz, jak smakują warzywa, mięso, kasza czy ryż bez dodatku przypraw? Przyzwyczailiśmy się do posypywania każdego dania sola, ale czy słusznie? Zacznij od wybrania takich metod gotowania, dzięki którym produkty nie tracą smaku. Gotowanie na parze, ziemniaki w mundurkach, pieczone warzywa w piekarniku – zdziwisz się, jaki mają wyborny, naturalny smak. To nasz punkt wyjścia do ograniczenia spożywania soli.

 

 

Spróbujmy także najprostszej czynności, jaką jest schowanie solniczki i próba odzwyczajenia się od dosalania potraw. Uwierz, że oswojenie się z mniej słonym smakiem to tylko kwestia czasu!

Zakupy – czytaj etykiety

Będąc na zakupach, czytaj etykiety i wybieraj produkty, które zawierają niewielką ilość soli lub nie zawierają jej w ogóle. Dla przykładu, mieszanki takie jak Vegeta, gotowe dania, konserwy mięsne, koncentraty zup i sosów zawierają jej bardzo dużo i zdecydowanie należy ich unikać! Dużej ilości soli w tych produktach zazwyczaj towarzyszy dużo dodatkowych sztucznych składników. Są niezdrowe i podkręcają smak potraw. Ale czy o to chodzi w zdrowym żywieniu, by chemikaliami  tworzyć nowy smak? Z pewnością nie! Poprzez ograniczenie sztucznych dodatków musimy na nowo przyzwyczaić się do naturalnego smaku potraw.

 

Jakość produktów jest kluczem do smaku potrawy

Na zakupach świadomie wybieraj nieprzetworzone, świeże produkty. Są doskonałą bazą do stworzenia zdrowych i smacznych posiłków. Zapoznaj się z rodzajami ziół, które możesz znaleźć w ofercie naszych sklepów. Wiedza, które do czego pasują, również będzie pomocna w zmianie nawyków żywieniowych. Rekompensatą będzie nie tylko zdrowsza kuchnia, ale także nowe doznania smakowe.

Cóż, zdrowe odżywianie wymaga nieco pracy i poświęceń. A co jeśli próbowałeś już tych wszystkich wskazówek i nadal nie jesteś w stanie zrezygnować z soli kuchennej? Alternatywą w tym przypadku jest sól sodowo-potasowa, która zawiera o wiele mniej sodu.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.